2 Ekim 2015 Cuma

Konya Gezimiz

Konya Türkiye’nin yüz ölçümü bakımından en büyük illeri arasında bulunuyor. Konya Mevlana şehri, her adımda ruhunuz değişiyor, aklınız gidiyor, düşünceleriniz farklı oluyor. Orada olmak , orada onları yaşamak değişik bir duygu gerçekten. Biz de gezilecek yerlerin en başında bulunan Konya’yı gezdik, gördük, dolaştık…
Konya’da gezilecek yerlere baktığınız zaman çok fazla değişik yer göreceksiniz. Buraları gezmek en az 3 gününüzü alır diyebilirim. Biz 1 günde çok gezdik ama yetmedi bitiremedik maalesef. Bayramın ilk günü gittik Konya’ya ve üçüncü günü sabah dönüş için hazırlandık. İkinci günü sabah 09:30 gibi otelden çıktık 19:30 da otele geldik ve pertimiz çıkmıştı resmen. O kadar çok yorulmuştuk ki havada çarptı galiba otele geldiğimizde çok yorgunduk…
Havası çok güzeldi, sıcak olmasına rağmen sizleri sıkmıyor, terletmiyor. Gideceğiniz, göreceğiniz yerler için önce plan yaparsanız gezerken sorun yaşamazsınız. Kolaylıkla bulabilirsiniz. Biz ilk olarak otele de çok yakın olan Alaaddin Tepesi’ne gittik…
Alaaddin Tepesi , Konya Karatay ilçesinde bulunan bu tepe görülmeye değer. İçerisinde sol tarafında askeriye sağ tarafında da çay bahçeleri bulunuyor. Merdivenleri çıkarken suların akması çok güzel. Cimcime merdivenden inerken “Prensesler iniyormuş buradan “diyerek indi. Rengarenk çiçekler sizleri bekliyor, yukarıya çıktığınız zaman merkezi görebiliyorsunuz, önünden tranvay ve otobüsler geçiyor, kolaylıkla her yere gidebilirsiniz.
Konya Alaaddin Tepesi
Şemsi Tebrizi Cami ve Türbesi , Mevlana’ya gitmeden önce uğradığımız ilk yer. Zaten Mevlana’da ilk olarak bana gelmeden önce Şemsi ziyaret edin demiş ,biz de öyle yaptık. Merkezde küçük bir türbe, içeriye girdiğiniz zaman sanki içinize korku sarıyor, değişik hissettim ben. Sizlerde önce mutlaka burayı ziyaret edin sonra Mevlana’ya gidin.
Mevlana Müzesi , Konya Karatay ilçesinde bulunan Mevlana Müzesi bütün herkesi bekliyor. 2014 yılına kadar müzeye girişin ücretli olduğu daha sonrada alınan kararla ücretin kaldırıldığı ve girişlerin ücretsiz olmuş. Giriş kapısına geldiğiniz zaman size geçici bilet veriyorlar, biz saklıyoruz onu sizde saklayın bence güzel bir hatıra. Mevlana türbesine girdiğiniz zaman içeride çalan müzik sizi alıp giderken, orayı gezerken huzuru duyabiliyorsunuz. Cimcime yanına başörtüsünü almıştı, oraya gittiğimiz zaman hemen başını örttü, ailece gezdik, sizlerde bir gün mutlaka gidin, görün oraları.
konya mevlana türbesi
mevlana türbesi
mevlana müzesi
Kyoto Japon Parkı , şehrin merkezinden dümdüz yolda gittiğiniz zaman 15-20 dk sonra buraya ulaşabilirsiniz. Selçuklu ilçesinde bulunan Japon parkı gerçekten çok güzel bir yer. Yemyeşil bir alan ve Japonlara özel çoğu şeyi görebiliyorsunuz. Biz bol bol fotoğraf çekildik, cimcime burada çok eğlendi. İçerisinde restaurantı da bulunuyor ama bayramdan dolayı açık değildi. Yol kenarında olduğu için sağ tarafta dikkatli olun girişi kaçırabilirsiniz. Biz burayı çok beğendik.
Kyoto Japon parkı
Konya da japon parkı
kyoto japon parkı konya da
Konya Tropikal Kelebek Bahçesi ,56 futbol sahası hayal edin şimdi, işte o kadar büyüklükte bir alan ve içerisinde birbirinden farklı kelebek. Konya’da gezilecek yerlere baktığınız zaman burayla ilgili fazla bir şey bulamıyorsunuz. Yukarıdan bakıldığı zaman kelebek modelinde olan bu alan gerçekten görülmeye değer. Biz gittiğimiz de maalesef bayramdan dolayı kapalıydı, İstanbul’da olsa burası açık ve tıklım tıklım olurdu. Selçuklu Belediyesi yada Konya halkı rahatı seviyor anlaşılan ki bu kadar özel bir yeri bayramda kapatmışlardı. Gelen turistlerin ve ziyaretçilerin hepsi bu yüzden çok üzüldü. Bizde camlı bölmeden baktık, kelebekler uçuşuyordu, çok güzeldi. Konya gezimizi tekrarladığımız da ilk olarak buraya geleceğiz, aklımızda kaldı çünkü. Madem burası kapalı o zaman bahçesinde gezelim dedik ve koskocaman bir bahçe bizi bekliyordu. İçerisinde 3 tane büyük park vardı ve yol boyunca oturma alanlarında çeşit çeşit kelebek modelleri bulunuyordu. İpek parkta çok güzel eğlendi bizde çimlerde uzandık, dinlendik. Ama buraya hayran kaldık, sizlere tavsiye ediyoruz, mutlaka gidin görün bu şahane yeri. Selçuklu ilçesinde bulunuyor ve buraya otobüs ile gidebilirsiniz. Merkezden arabanız ile en fazla 15-20 dk sürer.
Konya Kelebekler Bahçesi
Konya kelebekler bahçesine nasıl gidlir
konya kelebekler bahçesi nerede
Konya Kule Site, Konya’yı yukarıdan görmek istiyorsanız eğer o zaman 42. kata çıkmanızı tavsiye ediyoruz. Alışveriş merkezinin en üst katında olan bu alana giriş 4 TL. içerisinde restaurant ve kafesi var. İsterseniz yemeğinizi yiyebilirsiniz isterseniz Konya’yı izlerken çayınızı içebilirsiniz. Asansörle yukarıya çıktığınızı pek anlamıyorsunuz ama benim oğluş kıpır kıpırdı. 5 dk içerisinde gezebileceğiniz bir yer aslında ama yukarıdan her yeri görebileceğiniz için değişik bir ortam olabilir sizin için. Aşağıya indikten sonra cimcime oyun alanında oynadı, güzel vakit geçirdik.
Konya 42. kat
Konya’da o kadar çok yer var ki gezilecek ama tek bir günde anca buralara gidebiliyorsunuz. Bayramdan dolayı çoğu yer kapalı olduğu için de istediğimiz diğer yerlere maalesef gidemedik ama güzel vakit geçirdik. Buraları mutlaka gezip görmenizi tavsiye ediyoruz. Konya çok güzel bir memleketmiş, çocuklu aileler için de yaşanılacak bir yer . Eskişehir’i görünce hayran kalmıştık ama burası da gerçekten çok güzel. Her yer de park var. Konya bilim merkezi resmen , yol boyunca olan parklar şahane. Konya sizi çağırıyor, hadi en kısa zaman da buraya bir gezi planlayın, bizden söylemesi çok ama çok eğleneceksiniz. Ama kesinlikle gideceğiniz yerlerin önce planını yapın yoksa ordan oraya gezer durursunuz.